Monday, June 6, 2011

teruji dengan maha hebatnya

ya Allah betapa lalainya hambamu yang hina ini ya Allah.
dalam aku bersuka ria aku telah lalai dalam mengingatimu ya Allah. 
aku lupa pada kekuasaan mu ya Allah.
dan dalam sekelip mata jua kau ragut semua kegembiraan ku. 
dalam sekelip mata jua kau uji aku dengan dugaan yang maha hebat ini ya Allah, 
hanya dalam sesaat aku telah berduka lara, ampunilah hambamu ini yang bergelumang dengan dosa ya Allah. 
sesungguhnya hambamu ini lalai dalam kehidupan yang lara' ini. 
tunjukkan aku jalan yang lurus agar bisa aku dapat menggapai syurgamu. Allahuakbar.
hanyalah padamu tempat aku berteduh.
hanya padamulah tempat aku mengadu. aku bertaubat padamu ya Allah. 
memang benar dalam kita bersuka ria tentu kita kita akan berduka lara. 
dan hari ini juga menjadi saksi betapa maha hebatnya kesedihan yang kau berikan pada hambamu yang kerdil ini.

walaupun hambamu ini diuji tetapi hambamu ini yakin tentu ada hikmah di sebaliknya.
semoga hambamu ini masih mampu bertahan dengan dugaan ini.

kuatkanlah hati hambamu ini.
janganlah kau palingkan hati hambamu ini ya Allah sesungguhnya aku bermohon padamu.

ampunkanlah dosa dosa hambamu ini ya Allah.
amin ya rabbal alamin.

No comments: