Saturday, January 19, 2013

simple me

Assalamualaikum wbt kalian:)

hariniekan saya macam tersangatlah rajin nak buat cerita pasal eye liner copp! bahasa melayunya ape ea? penggaris mata ke? erkk. gasak! hihihii. sebenaunya nak buat cite pasal eye liner tapi dah terajin kan nak buat cerita pasal simple me:)

saya nie jenis yang simple simple je takdelah vogue macam hijabsters sekalian. for me simple is a better way to look natural. agree? cepat angkat tangan. hehe

#first step

saya akan cuci muka terlebih dahulu. currently i use bio essence:) baguslah jugak mungkin sesuai dengan kulit saya kot. then dah bersih lap kering kering. kemudian saya akan pakai toner bagi memastikan kulit sentiasa nampak fresh dan bersih! tips nak pakai toner lepas sapu dekat muka sila dab dab sikit muka uolss taw untuk galakkan penyerapan:) *dab dab je jangan sepak muka lelaju pulak! dah penat iolss tampar tampar muka saya letak moisturizer untuk mengekalkan kelembapan dengan harapan kulit nampak macam soft like baby padahal tak ponn. hehe

now dah siap saya akan apply very thin of foundation. i prefer Angelfit flawless natural liquid foundation. . kan saya dah cakap saya pencinta natural jadi haruslah semuanya nak natural je. hikhikhik
kod 2H290 Natural buff

#second step

lepas tu saya akan pakai compact powder Clear smooth all in one SPF 25 PA++


kod 03 NATURAL
#third step

okay next step ialah pakai eye liner. i prefer use gel liner sebab tak comot sangat compared than pencil liner.
mungkin berpeluh bila pakai pencil liner die jadi comot so i switched to use gel liner, more long lasting:)





cakap pasal eye liner sebenaunya saya tadelah reti sangat pakai benda alah nie. saya main pakai je punn. so saya akan kasi tunjuk gaya gaya eye liner yang anda boleh aplikasikan dalam kehidupan seharian uolls:)



saya suka gaya nie:)


sexy kan? hee

#fifth step

i put some mascara on my eyelashes:) currently i used The falsies volume express waterproof by Maybelline.
currently i used this one


first try pakai mascara i used this.
after that i changed to use this one pulak.

#sixth step

untuk penyeri wajah saya guna blusher from Maybelline.


saya gunakan yang atas nie untuk blushing blushing.hee

#final step

yeayyy! akhir sekali saya akan pakai lips balm which is Baby lips bagi elak bibir kering almaklumlah kurang minum air tambah tambah dengan cuaca tak menentu.
okay uolls boleh pilih which one uolls suka sebab semua pon comel rasa nak makan makan je! hehe



TADAAAAA! finally siap jugak. percaya tak saya boleh make up tak sampai 15 minit? haaaaa. ekspress tak iolls? 

kan dahh siapp! simple dimple je. tapi sorry gambar terover edit gituww! maaf:)

perasan something tak?
ce teka.
actually i'm a die fans of MAYBELLINE!
tu je. 

-the end-
bubbye!

*p/s selamat mencuba!















2 comments:

Zaza said...

Awak video tutorial pakai mekap takde ke? Hew Hew Hew

:p

INTAN NAZIHAH BINTI ZAMRI said...

hoho awak tak minat nak video video bagai. haha