Monday, May 21, 2012

terasa dunia ku hitam semuanya. *untuk seketika.

assalamualaikum peeps!
*awas coretan agak panjang:P

hey nak bagitahu tadikan kitew pewgi lepak lepak dengan mak kiteww! siap pekena capati lagi taw!
ane capati  2! sedapp. i called this ladies day out! best sangat, really had a great time with my mommy! no more adik na yang suka nyibuk:P shuhhh adik shuhhh. kojam kan kakak nie! ngehee:)



          Alkisah bermula bila mak ajak pergi jumpa makcik Nora, makcik nie mantan jiran sebelah kitew waktu duduk rumah lama. makcik nie super hebat lah bab bab menjahit baju, sebab tu mak kitew prefer tempah baju kat die. jahitan die sangat kemas taw uolls! kalah tailor kat butik tu ehehe *hiperbola sungguh!
yelahh mak dah eksaited semacam tempah baju raya awal awal, katanya takut tak sempat siap. lawaklah mak Ramadhan pon belom lagi taw:)) ehh, bile check balik apesal macam banyak je kain kain nie? rupanyaa sempat lagi mak beli 2 kain yang baru sebab nak tempah untuk kenduri resepsi kawan anak die. ouhhh! #eh mak nie? mak yang nak kawin ke anak kawan mak tu? HAHA;'D nie kalau tanya naya aku kena cubit dengan mak. sakit ooo! mau lobam lobam badan den halus mulus nie. ihikks ihikss *gelak sopan sambil tutup mulut.

tengah borak borak punya borak tetiba *jeng jeng jeng.
seram tak seram tak? ngeks kan kitew? haha

makcik Nora bukak cerita pasal anak perempuan dia, punya rancak diorang sembang tetiba ade hamba Allah ping kitew, kitew pon balas lah sekali kena perli. ayat perlian berbunyi

-nie lah budak zaman sekarang duopuloh ompat jam meng hengfon ja-,,-'. ouh terpukul disitu.

punya nak menang aku pon cakaplah "mak kakak tak faham mak dengan acik borak ape sebab tu kakak balas bbm kawan akak" dah jangan banyak jawab borak sekali. dengan muka seposen dua aku pon pura pura lah pahamkan padahal haram tak paham. ihiksss *ouh gelak sopan lagi.
rupanyaa kesian dengar kisah cik Nora nie. anak die yang baik tu sumpah baik dah berubah sejak kenal sorang lelaki nie. kakak tu dah berubah sangat sangat, kesian cik Nora sampai nangis nagis cite. aku pon sebak dengar. jahatnya lelaki tu! kenapa buat kakak tu macamtu? kalau suka buat cara elok elok kenapa sampai nak kawal semua benda yang kakak tu buat? memang gila lah kan sampai bagi duit kat mak sendiri pon nak dimarahnya? GILA! bodoh ke hape? kann. kau bukan suami dia pun! aduhh, parah laa. yang sedihnya kakak tu sampai tak ingat rumah dah. balik taknak makan, pastu dah pandai tinggikan suara siap tengking lagi. ya Allah kesian cik Nora dengan kakak tu. cik Nora cakap anak die kena buatan orang, kesiannyaa:( wuuu takutnya! semoga cik Nora tabah dan bersabar, semoga kakak tu cepat pulih. aminn.

okay dah habis borak mak ajak pergi pekena capati! horeyyyyy! tengah lapaq kot masa tuu. tahu tahu je mak kitew nie. ihikksss:)
sebenarnya kan aku memang tak sedap hati bila bukak cerita bab cintan cintan nie. entahla sebab aku takut sangat dengan parents aku. sebab tu aku single sampai ke harinie.

sampai kedai mak tanya, kakak kamu takde kawan dengan lelaki mana mana ke?
ya Allah rasa pahit je capati dalam mulut nie. errr. dengan muka kering aku jawab ade mak budak laki dalam kelas saje dah 7 orang, haha. *dah nak pitam tapi mampu cover lagi.

mak jawab "ouhh yeke,hmm takpelah"

mak tanya lagi "haritukan ayah ada tanya mak kamu takde bf ke? " sumpah time nie aku rasa dunia aku gelap sekejap! ya Allah takutnyaa. mesti mak nak marah kan. hmmm :( nak nagis dah tapi tahan je dulu.

aku jawab "takde mak kakak takde bf pon sapelah nak kakak nie bukannya cantik macam orang lain laki pandang pon taknak" chill intan chill! "lagipon kakak ingat cakap mak, mak cakap jangan bercinta selagi belom tamat belajar, kakak dengar cakap mak, kakak nak jadi yang terbaik kat mata mak" mak pandang aku dengan pandangan sayu je.

"betol mak kakak tak tipu kakak pegang janji kakak dengan mak.kakak tunggu habis belajar dulu ye mak"

mak cakap "mak bukan ape mak tak kisah kamu kawan dengan laki tapi mak taknak kamu belajar kawan dengan orang lain, nanti time keje jumpa orang lain pulak, buang masa je, mak taknak kamu camtu"

aku "ye mak kakak kawan dengan semua orang, mak jangan risau ye mak".

mak "kawan kawan kakak semua dah ade bf kan mak tengok kakak takkan takde?" mak memang hebat bab pancing soalan, nebesnyaaaa!

aku "ye makk diorang cantik cantik sebab tu semua dah ade, iqa dengan budak kelas jugak, farah dengan yang haritu mak jumpa tu, wafa pulak dengan orang rawang, untung dia dapat yang pandai cari duit, huhu"
"kakak dengan syra je belom ade:) bukan ape belom bersedia kot mak, kakak nak fokus pelajaran dulu *aceceeeh, haha"
"syra mungkin sebab belom jumpa yang berkenan di hati:) hehe"
mak senyummm je. ouhh legaa! terima kasih ya Allah mak tak marah. hehe.

mak pesan " kakak mak tahu anak mak macam mana, jaga diri elok elok kita perempuan, bahaya kat luar sana tu, mak tak kongkong hidup kakak mak cuma risaukan kakak sebab kakak jauh dari mata mak. mak tak dapat nak jaga kakak mak tak dapat nak perhatikan kakak, yang pasti sebelom buat apa apa fikirkan mak ayah yang kat kampung nie, ingat kalau mak tak nampak Allah nampak apa yang kakak buat. mak nak yang terbaik untuk anak anak mak. ya Allah sedih sangat bila mak cakap camnie:( mungkin mak terlalu sayang kan aku. mak kakak sayang mak sangat lebih dari semua:( wuuuu.



"ape yang kakak pilih tulah pilihan mak. ingat mak tak pernah menghalang apa yang kakak nak asalkan ianya baik dan tak bertentangan dengan agama Islam."

-mak sebenarnya kakak nak cakap kakak ade kawan dengan seseorang, dia kawan rapat kakak, tapi kakak takut sangat nak bagitaw mak sebab kakak rasa macam belum masanya lagi dan macam tempatnya tak sesuai untuk kakak bagitaw mak. kakak tak bercinta dengan dia tapi kakak kawan rapat dengan dia, masih dalam proses mengenali hati budi lagi. kakak memang dah cadang nak bagitaw mak time kakak cuti mid sem nie, hmmm tapi.. entahlah, nanti one fine day insyallah kakak akan bagitaw mak jugak, dan yang pastinya mak lah orang pertama yang akan tahu semua nie. kakak janji mak:)



#aku rasa mungkin faktor usia aku yang dah 20an sebab tu mak dah mula tanyakan pasal semua ini.

sorry mengarut banyak. but this is the truth.
 bye:)



No comments: