Monday, November 8, 2010

bile saya dah boring tahap petala tak hingat :')

dulu...

bile kat hostel tak sabar sangat sangat na balik umah.


rindu kat mak.
rindu kat ayah.
rindu kat abang
rindu kat abid
rindu kat opi
rindu kat kak chik
rindu kat adikna.



sekarang...
bile kat umah mula teringat dekat kawan kawan.


rindu nak main dengan diorang
rindu nak gadoh gadoh dengan diorang
rindu na bangkang cakap diorang
rindu na berebut selipar na pegi ambil wuduk
rindu na kacau diorang
rindu na buat kacau
rindu na denga ceramah bebas daus
rindu na denga kak priya marah
rindu na denga miss pek bagi warning
rindu na tengok muke muke mengantok kat kelas
rindu na tengok ramai yang on9 kat dalam kelas
rindu na denga budak kelate royak
rindu na bising bising dalam bus pak adam
rindu na gaduh dengan kak nurul
rindu dengan jelingan ani
rindu na kene sound dengan budak satu floor
rindu dapat salam dari budak bilik lain
rindu angah.alang.achik.uda.ucu
rindu berebut na jadi orang pertama naik bus
rindu na bergossip kat depan bus
rindu bilik yang sempit
rindu katil yang dah bengkok



semua tu terbayang bayang kat benak aku.kenapa aku rindu semua tu?kenapa?
mesti semua tu dah jadi lumrah dan salah satu dari kehidupan aku.aku sangat rindu semua tu.bile kat rumah semua buat hal masing masing.takde pon na layan aku macam kawan kawan layan.aku nak ade yang hiburkan aku.aku nak ade orang teman aku.aku nak ade orang denga lawak bijak dari aku.aku nak orang bergossip dengan aku.aku nak orang denga cite cite yang ntah pape dari aku.aku nak semua tu.aku nak sangat.aku boring.aku rindu senda tawa kawan kawan.aku rindu tangisan kawan kawan.aku rindu complain korang semua.aku nak korang.kalau boleh aku nak semuanya.




family tersayang+kawan kawan+best friends



aku perlukan semua nie.aku perlukan sangat sangat.................

:'(









3 comments:

Anonymous said...

kak long..same la kite...huwaarghhh....rndu sumenye................

zaza said...

pasaipa nama BFF hang x da ni tan??

Nazihahnea said...

zekzek.nanti aku tulis ye.time nie abang dah sebuk na ambik turn.heee~
achik takpelah ramai kawan..haha